Natur på Lars Kagg

jag valde natur för jag visste inte vad jag ville göra med mitt liv. jag vet fortfarande inte.
natur på kagg är programmet för dom som var bäst i sin förra klass. inte för dom som var näst bäst. dom som var näst bäst i sin förra klass blir nu sämst i den nya.

jag vet inte hur det är med er, men jag vet att jag påverkas sjukt mycket av hur alla andra sköter sig i skolan. visst, det är positivt att jag går i en så bra klass på det sättet att det lyfter mig. att jag pluggar mer nu än avd jag gjorde i den förra klassen.
men då är frågan, är det värt att må skit varje dag, bara för att få en bred utbildning.
är det det?
och det är svårt att ta åt mig vad de flesta säger, eftersom de som säger något överhuvudtaget är just dom som har lätt för det mesta, eller mina föräldrar. och dom förstår ju ingenting.
när det har gått så långt att jag känner mig totalt misslyckad när jag inte får mvg, då har det gått för långt. faktiskt.


men jag vill inte gå om ettan.

Kommentarer
Postat av: Ze Antån

förstår precis vad du menar. här är det tvärt om, jag är mest engagerad och en av de bättre i min klass. nästan alla andra är opeppade och gör nästan inget. ditt problem är graden högre dock. men jag tycker att "lida" ett år är bättre än att lida 2 framtida natur-år. fast en klass med 93or känns inte för lockande... tufft problem där kajsa :(

2009-02-26 @ 17:57:03
URL: http://tjugiofyra.blogg.se/
Postat av: mmmarabou...

Sluta känna dig misslyckad, du är bra som du är! Så länge du gör så gott du kan får du inte ge upp, det finns ett liv efter skolan även om man inte har MVG i allt. Det finns alldeles för många ungdomar som känner som du, mitt hjärta gråter för er. Samtidigt så vet jag att ni inte lyssnar på en "gamling" som inget fattar, men tiden kommer att visa att jag har rätt. Så glöm "misslyckade" prov, peppa dig själv med de du faktiskt är nöjd med och TRO PÅ DIG SJÄLV!!! kramizz

2009-02-28 @ 23:35:21
Postat av: Rut



Snälla kajsa, sluta inte! Visserligen skulle 93:orna ha tur om dom fick dig i sin klass, men jag är egoistisk och vill ha kvar dig i min. Skit i alla andra, gör som du själv vill. Straight mvg är inte nödvändigtvis bra. Kul kanske, men det finns så många tusentals saker mer värda här i livet! Plz, don't byt!

2009-03-01 @ 00:42:37
Postat av: amina

jag blir ledsen på dig om du ger upp. och tänk vad skönt det kommer att vara när du tar studenten och kan göra precis vad du vill med ditt liv

2009-03-01 @ 20:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0