lite svar

amina: jag tycker visst om dig, HALLÅ! men det är svårt att respektera en människa som enligt mig har knäppa åsikter.

den lilla svarta: jag förstår vad du menar. men jag tänker på texasbor som älskar kött och slaktar för att det är roligt (typexempel finns två i min klass, inte texasbor men dödar-galna), när jag säger dum i huvudet. och folket runt mig säger ofta att vegetariskt är lika gott. när det samtidigt är billigare och nyttigare. och då är frågan; varför inte bli vegetarian? och det är där latheten spelar in. :)

Kommentarer
Postat av: Nonton

Den lilla svartas kommentar var ungefär det jag tänkte, förutom att jag (hoppas att jag) känner dig bättre och därför kan plocka ut och fokusera på det du faktiskt menar. om jag ska ge en egen kommentar så tror jag att det hänger en del på uppfostran, någonting man hela sitt liv blivit visad "det här ska du äta, det mår du bra av" spelar in lite. men jag tror också att dina läsare är över 11 år, och börjat tänka självständigt och ifrågasätta samhället de lever i. en sak som är säker=stor del av samhället vill ha dig till köttätare (tänker på reklamer för kötträtter och det vidrigaste av allt, "svenskt kött från friska djur" vad i helvete. ni menar alltså att ni har haft ihjäl en präktig ko med underbara framtidsutsikter för en hamburgare?). Jag står bakom dig kajsa!

2009-02-08 @ 21:52:46
URL: http://bombhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0